Isabelle Kuipers

ANWB

Hoe kunnen we consumenten tussen de 18 en 25 jaar aanspreken, activeren en behouden als leden/klanten op het gebied van mobiliteit?

PROJECT
Anwb

JAAR
2021

SOORT
Teamverband

Wij hebben de toffe opdracht gekregen om jongeren (18-25 jaar) enthousiast te maken over de ANWB. De uitdaging die we hierbij kregen, luidt als volgt: “Hoe kunnen we consumenten tussen de 18 en 25 jaar aanspreken, activeren en behouden als leden/klanten op het gebied van mobiliteit. We willen een bruisende omgeving creëren waarin jongeren zich thuis voelen en volop kunnen profiteren van alle voordelen die de ANWB te bieden heeft. Dus, doe je gordel om, want we gaan samen op een spannend avontuur richting een nieuwe en verfrissende ANWB-ervaring voor jongeren!

ONDERZOEK

Jongeren missen kennis over de diensten en aanbiedingen van de ANWB, wat aangeeft dat de communicatie naar hen toe verbeterd moet worden. Hoewel de ANWB wordt gezien als een groot en betrouwbaar bedrijf, heeft het ook een imago van ietwat ouderwets. Voor jongeren wordt de ANWB voornamelijk geassocieerd met pechhulp en verzekeringen. Kostenbesparing is een belangrijke factor voor jongeren.

CONCEPTING

Ons team heeft gebruikgemaakt van creatieve technieken, zoals brainwriting, blender, rollenspel en de Associeert u maar raak-matrix, om ideeën te genereren. We hebben bewust gestreefd naar zoveel mogelijk concepten, maar het werd moeilijk om een keuze te maken. Daarom hebben we de doelgroep, jongeren, laten beslissen welke richting we verder moeten gaan: Deelauto. Door de app kunnen jongeren een auto delen in een studentenhuis.

EINDRESULTAAT

WAT HEB IK GELEERD

Het onderzoek en ontwerpen van de app hebben mij geleerd over het belang van doelgroepinzicht, creatieve ideeëngeneratie, gebruikersbetrokkenheid, oplossingsgericht denken en gebruikersgericht ontwerpen, en teamwork. Deze inzichten zullen me helpen in toekomstige projecten.

VOLGEND PROJECT

Hoe kunnen we de betrokkenheid van ondernemers bij de community van New Future Lab vergroten?